onsdag, september 06, 2006

1200 Miljarder?

På lunchen igår i Uppsala sprang jag på Martin Borgs, skaparen av filmen 1200 miljarder och fick en liten pratstund med honom, trots att det var många andra som ville träffa, den nu kände, regissören.

Jag berättade för honom att jag tycker att hans film är ett mycklet bra som diskussionsstartare och att vi har haft en debattkväll på mitt jobb med den som bakgrund.

När jag frågade om vaför lanseringsturnen av filmen kom igång så sent och i så liten skala, fick jag veta att filmen ska visas på Insider på TV3 nästa vecka, i en något nedkortat version. Så bänka er framför TV-apparaterna klockan 22:00 torsdag den 14 september.


Marting ställde också upp på att posera och visar samtidigt upp vilket tryck det var i Skattebetalarnas föreningens monter. Det var många Uppsalabor som ville se filmen och läsa mer om vad föreningen tyckte.

Har du ännu inte sett filmen 1200 miljarder rekommenderar jag dig starkt att göra det. Den visar på mycket av passiviseringen som dagens bidrags-samhälle har skapat genom att låta människor leva på bidrag under lång tid och genom staliga ingrepp slagit undan fötteran på lokalt näringsliv och företagande. Koll på den på TV 3 nästa vecka, eller gå direkt till filmens hemsida och titta på den där.

Filmens hemsida hittar du här.

Inga kommentarer: