onsdag, november 29, 2006

Photoshop, kan de va nåt?

En av årets roligaste reklamfilmer såg jag idag på Moderskeppet, en blogg helt fokuserad på Photoshop. Är du det minsta intresserad av bilder och fotografier är detta en blogg som ska direkt in i din RSS-läsare. Kan du gissa vad filmen handlar om innan slutet, så blir jag imponerad.

Se filmen här.

Jag kan varmt rekommendera dig att också köpa Moderskeppets kommande DVD-film: Från Färg till Svartvitt (och tillbaka). Mattias, som driver Moderskeppet på halvideell basis, är en gammal vän till mig. Men för att du inte ska tro att jag bara säger det för att vara snäll mot honom, kan du själv titta på de videfilmer han har gjort hittills och lagt ut på nätet, helt gratis. Mycket välgjorda och pedagogiska. Han tror på sig själv och jag tycker det är mycket uppfriskande med personer som gör det.

Idag publicerade också Malin Thunholm ett inlägg på GI/IHR:s blogg (GI/IHR) om just bild och foto-manipulering. En intressant sammanställning av flera händelser det senaste året.

Kan man lita på vad man ser?

Inga kommentarer: