onsdag, april 18, 2007

When it rains...

...it pours. Det har varit lite tråkigt på jobbfronten den senaste månaden. Visserligen har jag gjort ett par inhopp på Norrtelje Tidning. Bland annat här, här och här. Men det har ändå inte hänt så mycket. Imorgon ska jag dock dit och skriva en ledare. Om igen annat spännande händer så blir det nog om EU:s beslut om att förbjuda förintelse-förnekelse och annan historie-revisionist. En mycket grav inskränkning av yttradefriheten.



Men senaste veckan har kommit rena rama ketchupeffekten. I torsdags var jag på en anställningsintervju på Roslagens Sparbank. De behöver en webbredaktör/kommunikatör för ett vikariat på minst ett år. Tre timmars resande för en och en halv timmas intervju är lite tungt, men jag hade intressanta saker att läsa på bussen och fick dessutom tid att äta en (som vanligt) underbart god lunch på Ett glas i Norrtälje. Jag tyckte den intervjun gick bra och den eventuellt blivande chefen, Sten Törnsten, verkade trevlig. Idag kom ett kvitto på att även Sten tror att jag kan vara rätt man för jobbet. Jag blev kallad på en andra intervjuomgång och det är nu bara ett par kandidater kvar. Det ska bli spännande att titta in på Roslagens Sparbank i Norrtälje igen på tisdag och hälsa på några potentiella arbetskamrater.

Dessutom ringde Torsten Carlsson från Länstidningen Södertälje idag och undrade om jag kunde komma ner på en anställningsintervju dit, för att eventuellt vara kunna avlasta honom som ledarskribent om han behöver det i framtiden. Bland annat misstänker jag att han vill kunna få lite semester i sommar och behöver då en vikarie. Vi får se om det blir aktuellt, då intervjun i Södertälje är planlagd först om ett par veckor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför får inte jag såna där frågor om att skriva ledare för? :)

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag gick en ledarskribnetkurs för ett drygt år sedan. Ett sammarrangemang av gamla Centertidningar och Liberal press. Mycket kul och givande "skrivkurs" och så fick man träffa ett par ledarskribenter.

Nätverk skapar möjligheter. Håll utkik på C:s intranät - det kanske kommer fler kurstillfällen.

Anonym sa...

Haha, ta mig inte på för stort allvar här.

Med 4,5 år som lokalreporter och 1 år som redaktör känner jag väl att jag kan hoppa över skrivarkurserna.

Jag önskar bara att jag iddes stava lite bättre på min egen blogg ibland. Och att det damp ner erbjudanden i min brevlåda lite då och då...

:)