lördag, december 13, 2008

Jag i P3:s Kvällspasset

I torsdags var jag med i riksradion, igen. Denna gång i P3:s kvällspasset.

Det var under en diskussion på P3:s Kvällspasset med Daniel Pool från organisationen Expo som jag ville få bekräftat från just Expo hur de ställde sig till de våldsamma motdemonstrationer som arrangeras så fort några rasister försöker använda sig av den grundlagsstiftade yttrandefriheten. Budskapet var ett glasklart avståndstagande från dylika handligar. Daniel säger om AFA och liknande organisationer:
"Det är inte idéologiskt försvarbart att använda våld för att försvara demokratin."
Läs mer om onsdagkvällens program här (det står fel dag i rubriken) och du kan ladda ner det på denna länk (mp3). Mitt deltagande börjar cirka 26-27 minuter in, men lyssna gärna på hela diskussionen, då den är intressant ur ett demokratiperspektiv.

Mer Soraya Hashim!
Johan Hilton håller på att gå in på sin sista vecka som programledare för Kvällspasset och jag önskar honom lycka till som Expressens nya biträdande kulturchef. Jag hoppas bara att kvällspassets redaktion nu tar chansen att ge Soraya Hashim mer utrymme. Hon är utan konkurrens den klarast lysande stjärnan på vardagskvällarna.

Hon är påläst, engagerad och har väldigt bra samspel med de flesta hon pratar med. Dessutom är hon väldigt rolig, lyssna gärna på när hon arrangerar utnämnandet av Kvällspassets egen lucia! Jag skrattade så jag höll på att köra av vägen.

Ps. 28:30 in i sändningen plockar jag upp min flickvän från hennes arbetsplats, om någon nu skulle undra vem det är som pratar. :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj! Nu blev jag helt ställd. Tack så väldigt mycket!

Och ja, det blir mer nästa år, Brunchrapporten på måndagar och sen kör vi Kvällspass tis-tors.

Tack igen