måndag, augusti 24, 2009

Centeruppropet på väg till riksdagen?

Jag önskar mina Centerupprops-kollegor Erik Hultin och Magnus Persson all lycka till under nomineringarna och de påföljande valkampanjerna, efter att de idag gått ut med att de kandiderar till riksdagen.

Erik Hultin: Jag kandiderar till riksdagslistan

Magnus Persson: Förvalskandidat till riksdagen

Martin Olsvenne konstaterar krasst att:
"Tidpunkten är väl vald: Piratpartiet har tagit sig in i Europaparlamentet och därigenom rätteligen skrämt slag på de etablerade partierna i allmänhet och centerpartiet i synnerhet. Detta är, såsom jag många gånger tidigare påpekat, en naturlig reaktion på en förd politk som våldför sig på våra privatliv, kränker våra rättigheter och därigenom riskerar att alienera en hel generation inför demokrati och politik.

Denna verklighet har centerpartiet nu så sakteliga börjat vakna upp till. Det vore bra om den utvecklingen kröntes med en riktig integritetskämpe i Riksdagshuset 2010."
(min fetning)

Även Per Ankersjö kommenterar kandidaturerna.

Läs också Scaber Nestors fundering och listning av integritetskämpar som kandiderar till riksdagen:
Alliansens övervakningsdagar är räknade?

2 kommentarer:

Hans Li Engnell sa...

Fast har vi inte lärt oss vid det här laget att enskilda frihetskämpar sällan gör varken till eller från när partipiskan viner? Visst ser jag hellre vettigt folk i riksdagen än fåntrattar, men vi bör samtidigt inte överskatta deras betydelse. I första hand tillfaller ju rösten die Partei.

Markus "LAKE" Berglund sa...

Du har helt rätt Hans, men varje steg i rätt riktigt är ändå bra. Och Erik är betydligt bättre än många av alternativen. (Även om det lokalt hos Erik finns FLERA vettiga alternativ...)