söndag, augusti 30, 2009

Lite självcensur - om fondavgifter

Sedan jag började jobba på en bank har jag haft en del interna diskussioner om vad jag kan och inte kan, skriva på bloggen när det gäller ekonomi. Den är privat, men samtidigt är det samma person som skriver på denna bloggen som också jobbar där jag gör. Det är egentligen inga problem rent formellt, jag är ju den som skrivit bankens bloggpolicy, problemet är mer delikat än så.

Häromdagen såg jag att det blivit en del snack om att Robur har höga fond-avgifter och jag skulle vilja kommentera detta, men väljer den enkla vägen ut - självcensur. Trist, men sant. Här är i alla fall lite länkar till mer läsning från E24:

Därför är Roburs fond-i-fond så dyr
Motlut för fond-i-fond
Bankerna utnyttjar vår ovilja att välja
Bankerna dribblar med prissättningen

Inga kommentarer: