onsdag, oktober 14, 2009

FRA: En manifestation om att inte glömma bort Privatlivet

Idag röstade riksdagen igenom FRA-lagen (Svd, DN, Exp, Aft, IDG). Idag vill jag inte kalla mig Centerpartist, även om C-riksdagsledamöterna fick igenom en hel del förbättringar så är FRA-lagen en skitlag, "en varböld", som direkt borde skickats tillbaka till ritbordet.

Nu tog inte de så kallade liberaler som sitter i riksdagen den sista rimliga chansen att riva upp lagen, så idag sörjer vi Privatlivets död. Jag gör det genom att tända ett ljus på min balkong.

Två svaga, fladdrande lågor. som om bara några timmar är försvunna och helt borta:




Gör likadant och tagga ditt inlägg till bloggar.se med "Privatlivets död" och hjälp till att bygga en "bloggvägg".

Såhär ser taggen ut: "", länka dit.

Andra som också manifesterat mot FRA-lagen (uppdateras):
Dexion: FRA-lagen gick igenom
Aspiebloggen: Hej då integriteten
Swedish Angst: In loving memory of Swedish integrity
JMB: Ett ljus till minne av det svenska privatlivet
Peter Fristedt: Privatlivets död (samt I dag klubbar riksdagen FRA-lagen)
Jacid: Privatlivets död
Opassande: Tungt idag — nu får vi göra det själva istället
Händelsehorisont: Privatlivets död
annarkia:
Vi lever i ett land där otrygghet blir vardagsmat.

Taggat, men utan bild:

Skivad Lime: FRA: Avgjort
Apelsineld
: Privatlivets samt miljontals barns död
Aningen udd: FRA igen, jag orkar inte… (försökte dock fota)
Mikael Elmlund: Det här är inte min regering längre
OlofB:
Läs Anders Mildner (vilket du bör göra!)
Farmor Gun: Övervakarmentaliteten segrade.
Satmaran:
Nu gäller massavlyssning i kabel
Johanna Graf: Vem avgör vad som är avvikande?

Inga kommentarer: