måndag, augusti 22, 2011

Annie Lööf for president!


En av. Centerpartiets partiledarkandidater, Annie Lööf, är på besök i Börje utanför Uppsala idag. Hon är, inte helt oväntat, min personliga favorit och hon verkar ha starkt stöd.

Lite blandade citat, ganska fritt återgivna.

"Det är i mötet med människor jag får energi till förnyelse och förändring."

"jag ser en enorm potential i den gröna folkrörelse som vi är. Men det kräver en organisatorisk förnyelse."

"Den största trygghets- OCH frihetsreformen som finns, är att någon få ett jobb. Som skapar sig en egen inkomst."

"Centerpartiet behöver varken gå höger eller vänster. Vi behöver gå framåt, och uppåt i opinionen."

"jag har haft 16 stopp, 17 med det här, sedan i tisdags kväll. Det är en spännande period."

Annie avslutade mötete med att prata om Nybyggarlandet Sverige. Som tack för sitt besök i Uppsala fick hon stora applåder.

Tillägg - lite korrigeringar i texten och lite länkar:
Lyssna på P1 Morgons reportage från Göteborg, under och efter den första Partiledarutfrågningen. (som du kan hitta här) Richard Nordins blogg.

Annie Lööf, Annes SvD-debatt idag, Helen Törnqvist, Magnus Andersson, En av Mikes många inlägg, Hela Hälsingland, Johan Hedin, Norrtelje Tidnings ledare, DN:s ledare


Jag avslutar med - humorbloggen Badland hyena

Published with Blogger-droid v1.7.4
 

Inga kommentarer: